Belgrád-Budapest-vasút: valami bűzlik!
Új eljárást rendel el a magyar kormány a Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakaszának fejlesztésére, miután az építkezés becsült költsége mintegy 10 százalékkal megemelkedett- A Soroksár és Kelebia között vasútvonal fejlesztésének költsége 2018 májusában 578 milliárd forint volt, a versenyeztetés utáni legjobb ajánlat 693 milliárd forint. Ezt a többletköltséget a kormány nem vállalja, ezért új beszerzési eljárást rendelt el. Ennek következtében az építkezés nem kezdődik el jövőre, hanem várhatóan 2020-ban. (www.mti.hu)
A Belgrád-Budapest vasútvonalat magyar-szerb-kínai együttműködésben tervezik felépíteni. Ha megvalósulna, ez lenne az első jelentős kínai beruházás a közlekedés terén. Az EU, az USA kezdettől fogva ellenezte. Támadták a horvátok is, akik egy horvát kikötőtől akarnak vasutat építeni. Ellenezte a magyar liberális ellenzék is. A magyar és a szerb kormány azonban kitartott mellette. Szijjártó miniszter többször személyesen is kijelentette, hogy a vasút megépül. Valami nem tiszta az ügyben. A magyar miniszterelnök horvátországi látogatásával új lendületet adott a magyar-horvát kapcsolatoknak. Nem tudni, hogy mit is mondott Perry amerikai energiaminiszter Budapesten. És most hirtelen döntenek a vasút építkezés elnyújtásáról, ami azt is jelentheti, hogy mégsem lesz vasút. Valami nem tiszta az ügyben, lehet sok minden nem az.